maandag, februari 13, 2006

Supermarktobservaties

Geweldig. Een hele dag in de supermarkt staan zorgt voor nieuwe inzichten in het boodschappen-gedrag van de medemens. Een paar observaties:
- minimaal 70 procent van alle boodschappen-doende mensen zegt bij het in de richting lopen van het chocolade-schap iets in de trant van 'mmm... chocola' of 'chocola meenemen?'
- ongeveer iedereen die een doosje eieren koopt maakt dit open en kijkt of alle eieren wel heel zijn (dit was écht een nieuw inzicht waar ik iets aan heb; ik ben nog nooit zo slim geweest om te kijken of alle eieren wel heel zijn...terwijl het natuurlijk erg slim is)
- in Rotterdam en omstreken (misschien in andere plaatsen ook wel, maar dat mag je natuurlijk nooit zomaar aannemen) is het heel hip om boodschappen te doen met zo'n oude-mensen-trolley-geval, zelfs al je jong (ongeveer 30 jaar) bent en deze op één bepaalde manier in je kar te leggen
- er zijn ontzettend veel mensen die langer dan een uur in de supermarkt rondhangen; ik zeg dat is té lang dan nodig is, zelfs als je boodschappen voor een heel weeshuis voor de hele week doet (ik ben doorgaans nooit langer dan 5 minuten in de supermarkt)
- er zijn heel veel mensen die twee keer op een dag boodschappen doen; ze rennen eerst door de supermarkt en je komt ze dan een paar uur later weer tegen, meestal nog harder rennend

En dit waren nog maar enkele van mijn observaties...
Fascinerend iets hè, boodschappen doen?

1 Comments:

Blogger Elsjefieder said...

En nog één van mijn observaties:
- Sudoku-puzzelboekjes zijn écht razend populair! Bijna iedereen koopt er eentje, of bladert er op zijn minst even doorheen.
- Veel mannen die (waarschijnlijk...) door hun vrouw meegesleurd zijn naar de supermarkt vinden het veel interessanter om even een of ander voetbal- of computer-blaadje door te kijken dan mee te helpen met het doen van de dagelijkse boodschappen

5:21 p.m.  

Een reactie posten

<< Home