zondag, februari 25, 2007

100% fruit

Vandaag had ik een bakje verse meloensalade van de Albert Heijn to go. Lekker. Maar wat schetste mijn verbazing? Op de verpakking stond '70% fruit'. Uhm, dat moeten ze even uitleggen hoor. Er zat echt alleen maar fruit in dat bakje hoor. En er zat dan wel zo'n plastic vorkje in, maar dat was echt geen 30%. En de verpakking meetellen vond ik ook nogal triest. Enige optie was dat die 30% niet-fruit sloeg op de drie pitjes die ik ontdekte (onwaarschijnlijk) of op de lucht in het bakje (ook onwaarschijnlijk) of op het water in de meloen. En tsja, dat laatste is dan misschien wel iets waarschijnlijker, maar toch is het stom. Je zegt bij een pak melk toch ook niet dat er bijvoorbeeld maar 10% melk in zit omdat de rest water is? Conclusie: vage informatie op de verpakking, en daar hou ik niet van. Of heeft iemand een logische verklaring?

1 Comments:

Blogger Liverpoolsmeiske said...

Zijn er extra smaakstoffen aan toegevoegd? Echt geen idee...je laat je klanten toch geen gebakken lucht kopen??

4:17 p.m.  

Een reactie posten

<< Home