vrijdag, december 22, 2006

Mu/int

Heel vaak worden gerechten in een restaurant mooi opgeleukt met een takje munt. Zo'n mooi takje met een groen blaadje eraan. Munt dus. Maar dan heb je ook nog mint. Mintijs en gewoon 'mint' als ingrediƫnt van ik weet zo gauw even niet wat bijvoorbeeld. Nu vroeg ik mij iets af. Wat maakt munt tot munt en wat maakt mint tot mint? Wanneer is iets munt en wanneer is iets mint? Noem je het munt als het nog in blaadjesvorm is, dus onbewerkt? En is mint dan de bewerkte vorm van munt? Is iets voor te zeggen, maar dan heb je nog het geval pepermunt. Daar zit toch echt geen blaadje in, het is wel degelijk bewerkt. Dus eigenlijk zou het dan pepermint moeten heten. Volgens mijn theorie dan. Maar goed, die zal wel niet kloppen...

1 Comments:

Blogger Karin said...

Hey Dianne
munt is een soort mint plant zeg maar. je hebt spearmint, peppermint etc etc, en ook dus munt. zelfde family...andere species. Munt is overigens gewoon echt heerlijke thee. Als ik ook munt blaadjes krijg op mijn gerechten neem ik het mee en zet ik thuis lekker thee haha. Aanrader, maar ze hebben nu gelukkig ook munt bij Mockamore.

5:29 p.m.  

Een reactie posten

<< Home