vrijdag, oktober 27, 2006

Vrijheid

Stage. Hoewel het me af en toe (vooral 's ochtends...) nog best een beetje tegenvalt en ik me op sommige momenten (ook vooral 's ochtends...) afvraag waar ik eigenlijk mee bezig ben, voelt het ook wel erg goed. Het is leuk, interessant én het voelt goed. Ik heb eindelijk weer eens het gevoel dat ik me écht ontzettend nuttig maak op een dag. Je bent dan wel de hele dag van huis, maar daarna is het voor jezelf volkomen gerechtvaardigd om helemaal niks nuttigs te doen, omdat je tenslotte al meer dan 8 uur hebt gewerkt. En dat geeft wel rust. Ondanks het feit dat je eigenlijk best wel lange dagen maakt. Nog een voordeel is het feit dat je de vrije dagen extra leert waarderen. In periodes met een uurtje of 8 college per week, heb je zoveel vrije momenten op een dag dat je niet meer inziet hoe fijn dat eigenlijk is. Maar nu, met doorgaans de vrijdag als enige vrije dag in de week, besef ik pas hoe heerlijk het is om vrij te zijn. Zelfs al doe ik op mijn vrije dag niet veel bijzonders en ga ik alleen maar een beetje thuis hangen, Mockamoren en een beetje winkelen, dan nog ben ik helemaal gelukkig en geniet ik er meer van dan voorheen. Gewoon omdat het voelt als 'mijn dag'. Omdat het voelt een dag die ik grotendeels zelf in kan vullen. Een gevoel van vrijheid. En daar hecht ik veel waarde aan.