zondag, september 17, 2006

Onzin rules

Na weer een schitterend galerijfeest meegemaakt te hebben gisteren/vannacht, ben ik er uit: onzin rules! Op die feesten is het zo leuk om gewoon slap te ouwehoeren tegen iedereen. Om mensen de raarste dingen wijs te maken. Om bijvoorbeeld tegen een filosofiestudent te doen alsof je heel serieus en filosofisch bent en hem je zogenaamde interessante theorieën (die je ter plekke bedenkt) te vertellen. En dan vervolgens bij elke vraag zoiets te zeggen als 'das allemaal relatief' of 'dat ligt toch aan je referentiepunt?'
Heerlijk is dat. Hoe onzinniger een gesprek, hoe meer ik opleef. Hoe nuttelozer een discussie, hoe interessanter. Hoe stommer het weetje, hoe leuker ik het vind. Ik heb een aantal jaren geleden ooit eens de uitspraak gedaan: 'Zodra het serieus wordt, haak ik af'. En die werd me toen niet heel erg in dank afgenomen. Maar ik moet bekennen dat hij nog steeds een beetje van toepassing is. Ik hou gewoon niet zo van serieus. Doe mij maar slap geklets. Onzin rules!