maandag, augustus 07, 2006

Ontzettend naïef en goedgelovig

Dat ben ik ja. Hééééél naïef en goedgelovig. Je kunt me zo ongeveer alles wijsmaken. De meest vreemde en ongeloofwaardige dingen geloof ík wel. Waarom? Ik weet het niet. Het komt gewoon meestal niet in me op om te denken dat iemand niet de waarheid zou spreken. En ja, dan geloof je bijna alles. En dat weten mensen. En mensen maken daar misbruik van. Jammer, maar helaas. Hoewel het soms ook wel erg grappige situaties en gesprekken oplevert. Dat dan weer wel.
Maar goed, genoeg over mijn goedgelovigheid. Wat ik onder andere daarvan (oké, en van een vriendin die mij en anderen regelmatig voor de gek houdt) geleerd heb, is hoe je mensen voor de gek kunt houden. Als mensen een vraag stellen, is de stelregel: antwoord zo snel mogelijk en met een stalen gezicht. Wat je ook zegt, mensen geloven je bijna altijd. Zelfs mensen die niet zo goedgelovig zijn als ik. En verder geldt dat je gewoon stug vol moet blijven houden. Als iemand zegt 'nee dat is echt niet waar' gewoon er tegen in gaan. Uiteindelijk gaan mensen het dan wél geloven. Tenminste, sommige mensen...

1 Comments:

Anonymous Anoniem said...

tja en vergeet het volgende ook niet
"tell a man there are billions of stars in the sky and he will believe you, tell him a bench has wet paint and he will have to touch it before he believes it"

8:36 p.m.  

Een reactie posten

<< Home