woensdag, juli 05, 2006

Heuglijk feit

Nee, ik ga hier niet een heuglijk feit mededelen. Ik ga het hebben over de woordcombinatie 'heuglijk' en 'feit'. Ik vind hem mooi namelijk. Feit op zich is een vrij neutraal woord; iets kan een feit zijn, maar daarmee zeg je in feite niets. En heuglijk op zich is ook niet heel bijzonder; het slaat min of meer op iets dat je nog lang zal heugen, in positieve zin van het woord. Maar 'heuglijk feit' vind ik dan weer heel mooi. Door de combinatie van die twee woorden wordt het echt een geheel met een betekenis zeg maar. Een hele positieve betekenis, en in mijn ogen een positievere betekenis dan 'heuglijk' alleen. 'Heuglijk feit' klinkt ook nog eens heel prettig, en het heeft een hele mooie en positieve connotatie. Kortom: een geslaagde combi! Maar goed, dat is misschien slechts mijn mening die helemaal nergens op slaat. Maar ik wilde het toch even mededelen...