maandag, juni 26, 2006

Semi-vakantie

Woei! Ik heb eindelijk mijn eindwerkstuk ingeleverd! Na wekenlang onderzoekjes doen, literatuur lezen en het verslag schrijven, ben ik er nu dan echt vanaf! Niet dat ik het nou zo erg vond hoor, eigenlijk was het best leuk en heb ik er nog best een leuk onderzoek van gemaakt. Alleen het is zo fijn om er helemaal vanaf te zijn. Een grote opluchting. Het voelt een beetje als mijn kindje, voor zover ik daar verstand van heb natuurlijk. Maandenlang (nou ja, iets meer dan twee...) heb je er mee rondgelopen en ben je er mee bezig geweest. En dan ineens is het 'geboren' en is het er gewoon en ben je van die zware tijd af. Heerlijk!
En dan is het toegestaan om de rest van de dag een soort van semi-vakantie te houden. Want hoewel ik nog geen vakantie heb, voelt het wel een beetje zo. En het is dan dus ook volkomen gerechtvaardigd om zo'n typische dag te houden waarvan je zegt 'doe iets met je leven'. Of niet dan???