donderdag, juni 01, 2006

Niet normaal

Ik kan me echt blijven verbazen over mensen. Vreemde wezens soms hoor. Oké, het ligt er natuurlijk maar net aan wat je als referentiepunt neemt, het is natuurlijk allemaal relatief (oké, oké, met een beetje dank aan Karin ;) ), maar veel mensen zijn echt niet normaal. En dan beweer ik niet dat ik dat zelf wel ben hoor. Maar zelfs als je mijn 'normaalheid' als referentiepunt neemt, zijn er nóg uitzonderlijkere gevallen. Maar goed, hier volgt een leuke 'niet normale' anekdote.
Ik hoorde vandaag van huisgenoot X dat hij ging eten bij een vriend van hem. En da's natuurlijk vrij normaal. Wat echter niet bepaald normaal is (of wat in ieder geval niet overeenkomt met het referentiepunt van normaal van de gemiddelde Nederlander), is dat die vriend van hem geen elektriciteit op zijn kamer heeft. En het is niet dat hij dat niet aan kan sluiten of iets dergelijks. Dat is enkel en alleen omdat hij geen elektriciteit op zijn kamer wíl. 'Hij vindt het wel chique zo'. Dus zijn hele kamer schijnt vol te staan met kaarsen. En 's avonds om een uurtje of negen, als het schemerig wordt, gaan die allemaal aan. En hij vindt het prima zo, enkel en alleen omdat hij het wel leuk en chique vindt om geen elektriciteit aan te gaan sluiten. En het is natuurlijk ook een goede en originele, hoewel enigszins kansloze, versiertruc: 'Ik heb geen elektriciteit en dus geen licht op mijn kamer, wil je het zien???' En hij schijnt erg goed te werken heb ik me laten vertellen. Maar ja. Dan moet je er ook wel wat voor overhebben.

4 Comments:

Anonymous Anoniem said...

OMG.. dat kan je toch niet aan als moderne student?? Bedoel.. geen electriciteit == geen internet, geen plek om je mobiele telefoon of ipod op te laden, geen tv, geen muziek, niets..

aaargh. ik word al gek als ik eraan denk..

2:32 p.m.  
Blogger di-jan said...

Tsja... dat dacht ik dus ook. Geen licht, daar valt nog wel mee te leven. Maar de rest inderdaad...
Maar goed, ik moet toegeven, het is op zich wel 'chique'. Niet echt chique, maar meer origineel.

3:48 p.m.  
Blogger Laura said...

Dat kan toch niet?!?!? Onmogelijk. Wat een weirdo. Oke, ergens romantisch, maar niet echt praktisch. Studie-technisch gezien. Ach ja :)

10:08 p.m.  
Blogger di-jan said...

Tsja... zoals ik al zei: er zijn genoeg gekken op de wereld ;)

11:21 a.m.  

Een reactie posten

<< Home