woensdag, mei 31, 2006

Zo'n vervoermiddel op vier wielen

Ik kan me dus echt heel erg ergeren aan taalfouten. En dan in allerlei vormen: verkeerde vervoegingen, dingen als 'hun doen...', spelfouten en ook uitspraakfouten. Oké, ze zeggen altijd dat wij Brabanders sommige woorden verkeerd uitspreken. Er is echter (minimaal...) één woord dat wij van onder de rivieren wél allemaal goed uitspreken. En dat kunnen de meeste mensen van boven de rivieren niet zeggen. En dan heb ik het over zo'n vervoermiddel op vier wielen. U weet wel, je schrijft het als 'auto'. En, lieve mensen, zo spreek je het dus ook uit! AUTO! En geen OOTO! Daar kan ik dus absoluut niet tegen, mensen die 'ooto' zeggen. Er staat toch niet voor niks AUto? Als je je ergens aan stoot roep je toch ook geen 'oo'??? Nou dan!

2 Comments:

Blogger Laura said...

Moet jij zeggen met je 'toenstraks'. Over foutief woorden gebruik gesproken :P

12:41 p.m.  
Blogger di-jan said...

Jaaaa ik zei toch niet dat ik wel alle woorden goed gebruik??? Er is alleen (minimaal :P) één woord dat ik sowieso goed gebruik! En dat is auto! En dat doet verder bijna niemand... haha. En 'straks' voor verleden tijd heb ik inmiddels afgeleerd hoor. Hoewel ik het nog steeds onnatuurlijk vind klinken als ik zelf 'toen straks' zeg... ;) maarja, dat zal er niet meer makkelijk uit gaan denk ik...

2:42 p.m.  

Een reactie posten

<< Home