woensdag, oktober 11, 2006

(A-)Technisch

Techniek. Altijd was ik er al een beetje huiverig voor. Vond het maar niks enzo. En vergeleken met veel mensen die ik ken vond ik mezelf helemaal a-technisch. Op mijn stage echter word ik nu al gezien als de meest technische persoon die er zit. Photoshoppen, fotoformaten veranderen en lay-outjes van de website worden aan mij overgelaten. Vragen over bestandsformaten en HTML enzo krijg ik allemaal doorgespeeld. En dat terwijl ik er zelf zo bij zit van 'uhm... ik denk dit en dat, maar ik weet het ook niet zeker hoor, ik kan wel iets leuks proberen...' Maar goed, kennelijk weet ik toch meer dan de rest. Prima, versterkt mijn vertrouwen in mijn kennis van techniek.
Maar, wat een wereld van verschil toch maar weer. Op de een of andere manier kan ik met mijn eigen technische apparaten toch altijd iets minder goed overweg. Ik kwam vandaag thuis, en besloot eens even mijn computertje te ontdoen van allerlei nutteloze software die er op de een of andere manier ooit terechtgekomen was. Op het eerste gezicht niks aan het handje, alles ging prima. Tot ik de zojuist geïnstalleerde nieuwe versie van iTunes uit wilde proberen. Geen geluid. Helemaal niks. Bleek ik SoundMAX, een of ander besturingsprogramma voor al je geluid voorzover ik begrepen heb, eraf gegooid te hebben. Terwijl ik nog heel even dacht: 'SoundMAX... nooit van gehoord. Klink belangrijk. Maarja, als ik er nooit van gehoord heb zal het dat wel niet zijn.' Ai... Wel dus. Daar ging mijn gevoel van 'yes, ik ben wél technisch!'...

Het probleem is nog niet gefixt trouwens, dus als iemand tips heeft graag!

5 Comments:

Anonymous Anoniem said...

je moet ff kijken wat voorn geluidskaart in je computer zit en dan moet je de driver voor die kaart downloaden (staan online allemaal)
ik kijk vanavond wel ff

7:19 a.m.  
Blogger Marcella said...

misschien heb je wel een schijfje gekregen bij je computer

'drivers en utilities' of zoiets... dan kan je die laden en het programmatje zoeken dat je nodig hebt? :)

Succes!

12:53 p.m.  
Blogger di-jan said...

Jeeeeej het is opgelost! Met heel veel grote dank aan Rigi kan ik nu weer lekker muziekjes luisteren! :)

12:22 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

en bedankt dianne!

-DOOOOOOS-
2 bussen voor je gemist anders hoor

haha

"its not what you know, its who you know" ;)

9:22 a.m.  
Blogger di-jan said...

Jaja Karin, jij ook bedankt! Maar dat had ik toch al gezegd??? Maar bij deze nog een keer: bedankt hoor! :)

10:21 a.m.  

Een reactie posten

<< Home