vrijdag, september 22, 2006

Lalalalala geld...

Ik heb het ontdekt. De oorzaak van mijn geldproblemen. Geldproblemen is misschien een groot woord, maar goed. De oorzaak van het feit dat ik nooit veel geld over heb dan. Mijn hersenen blijken de rare kronkel te hebben dat er op een bankrekening niet veel geld mag staan. Dit wordt voornamelijk veroorzaakt door het feit dat er doorgaans ook niet veel geld op staat. Echter, wanneer ik bijvoorbeeld in de zomer heel veel gewerkt heb, en er dus wél wat extra geld op mijn bankrekening staat, staat dit er ook niet lang op. Het werkt gewoon niet zo bij mij denk ik. Extra geld staat gelijk aan teveel geld, aan overschot en dus aan geld uitgeven. Alles wat ik ook maar enigszins 'extra' heb, moet weg. Dat idee. En het gaat dan dus ook weg. Naar kleren, koffie, etentjes, dvd's en dat soort ongein. En het zal nooit overgaan. Want ik vind het gewoon veel te leuk om geld uit te geven. Soms is het gewoon echt nodig om geld uit te geven aan nutteloze dingen, of om toch maar die ene dvd te kopen, gewoon omdat die duurder is dan die andere die je ook wel wil hebben. Soms moet ik gewoon geld uitgeven om het geld uitgeven, omdat ik daar gewoon ontzettend blij van word. Dan maar geen geld over. Ik leef nu, later zien we het allemaal wel weer...