vrijdag, januari 06, 2006

Leesmap-nostalgie

Vanmiddag kocht ik een Yes. Zomaar, voor mezelf. En die Yes heb ik vanmiddag lekker helemaal van a tot z gelezen. Heerlijk hangend op mijn relaxte bang, pot thee en koekjes erbij. Lekker muziekje op de achtergrond. Wie doet je wat.
En ja, toen besefte ik het: ik mis die goede oude tijd. Die goede oude tijd waarin mijn moeder het nog nodig vond om een abonnement op de leesmap te hebben. In die tijd was het elke vrijdagmiddag als ik thuiskwam uit school weer feest: de nieuwe (voor mij nieuw dan, de tijdschriften waren stiekem al een week of 6 oud) leesmap was er weer! En zo bracht ik elke vrijdagmiddag lekker relaxend op de bank, met een lekker muziekje en een pot thee en koekjes door. Genietend van allerlei verschillende tijdschriften. De Tina, de Yes en de Flair en weet ik veel wat er nog meer voor leuke tijdschriften in zaten. Soms las ik zelfs de Donald Duck en de Story en de Privé, terwijl ik er eigenlijk niets aan vond. En dat was geweldig! Gewoon even lekker lezen en helemaal weg zijn van alles en iedereen, en nergens over nadenken. Gewoon alleen lezen. Verder niets. En dan na een paar uur weer 'wakker' worden en beseffen dat het ineens een paar uur later is, zonder dat je er ook maar iets van gemerkt hebt dat de tijd voorbij ging.
Ja, lezen is heerlijk. Dé ultieme ontspanning. Zucht... had ik maar een abonnement op de leesmap...