dinsdag, december 27, 2005

Wereldatlas

De kerstdagen zijn weer voorbij. Het was weer leuk en gezellig en lekker natuurlijk. En weer veel te veel gegeten... En dan kon ik mijn familie nog niet eens bijhouden! Serieus, ik begrijp niet hoe die mensen dat doen: de hele dag door eten en drinken. Pfff...
Maar goed, daar ging het eigenlijk niet om. Nee, het ging me om iets anders. Zoals de afgelopen jaren, deden we ook nu weer met de hele familie surprise. Ja, met kerst. En hoewel ik er van te voren nooit zo'n zin in heb, omdat het altijd zo rommelig gaat en ik altijd mijn opa heb, was het toch weer gezellig en leuk. En van mijn opa kreeg ik een erg mooi cadeau: een heuse ANWB Wereldatlas. Hoewel ik er nooit aan gedacht had dat ik die wel eentje wilde hebben, vond ik het toch een ontzettend gaaf cadeau. En het is niet zomaar een atlas met alleen kaarten en informatie er in, nee er staat ook nog eens van alle landen van de wereld een mooie omschrijving in. En het leukste: er staan ontzettend veel en ook hele mooie foto's in van allerlei verre oorden. Plaatsen die er stuk voor stuk mooi en aantrekkelijk uitzien. Ik hield al ontzettend veel van reizen en had al een heleboel plaatsen waar ik nog eens heen wilde. Maar met deze atlas krijg ik alleen nog maar meer zin om heeeeel veel coole reisjes te gaan maken en heb ik nóg meer plaatsen of landen ontdekt waar ik dolgraag een keertje naartoe wil. Zucht. En ik blijf hem maar doorbladeren, op zoek naar nóg meer leuke plekjes. Eigenlijk wil ik gewoon de hele wereld zien en meemaken...
Hopenlijk komt het er ooit nog een keertje van... Maar voorlopig zal het bij wegdromen boven mijn atlas blijven...