maandag, december 05, 2005

Onlogisch

De laatste weken heb ik iets vreemds ontdekt. Als ik veel moet doen voor mijn studie, lukt dat het beste als ik moe ben. Als ik weinig energie heb. Dit is echt totaal niet logisch, ik weet het. Maar het is wel zo. Het lijkt wel dat ik als ik moe ben en een nachtje heel weinig heb geslapen, ik dan dat beetje energie dat ik heb, ook echt in nuttige dingen kan steken. Dat ik dan gewoon geen energie over heb om me af te laten leiden. Terwijl ik als ik veel energie heb en heel fit ben, ik juist veel sneller afgeleid ben en veel meer de behoefte heb om tussendoor allerlei dingen te doen. Alsof die extra energie dan ook echt benut móet worden en ik dus aan elke kleine impuls of invloed die niets te maken heeft met dat wat ik aan het doen ben, aandacht moet schenken. En ik dus afgeleid wordt. Vreemd toch? Ik vraag me af of meer mensen hier last van hebben...
Maar op zich is het wel gunstig natuurlijk. Als ik een keer de dag nadat ik tot heel laat uitgeweest ben heel veel moet doen, moet dat in principe mogelijk zijn. Of misschien moet ik gewoon elke dag tot heel laat uitgaan en weinig slapen enzo. Dan zou ik theoretisch elke dag heel geconcentreerd met mijn studie bezig kunnen zijn... Theoretisch dan hè.

1 Comments:

Blogger Sandmannetje said...

nee dat heb ik niet, als ik moe ben ga ik altijd liever tv kijken of zo...

12:52 p.m.  

Een reactie posten

<< Home