donderdag, november 17, 2005

Zelfs in de stromende regen

Toerist in je eigen stad. Zo voelde ik me vandaag. Maar dan ook heel erg en op en top toerist. Tijdens de leuke stadswandeling 'Grachten & Werven' (je moeder en de buurvrouw moeten natuurlijk wel iets cultureel verantwoords doen als ze een dagje naar Utrecht komen...) stonden we werkelijk om de vijf stappen stil. 'Ooooh, moet je kijken, dit is een mooi gebouwtje!'. 'Geweldig, zo'n soort dingen kom je anders toch niet te weten???' 'Dit is pas een mooie en chique straat! Wat een mooie huizen zeg!' En dit is slechts een greep uit de vele verwonderingen. Serieus, we (of eigenlijk vooral zij...) waren net van die echte toeristen die alles willen zien en die alles mooi vinden. Maar ik vond het niet eens erg. Het was echt leuk! Een ontzettend leuke wandeling: niet al te lang, maar wel lang genoeg om erg veel mooie stukjes Utrecht te zien. Achtergrondinformatie die stiekem best interessant was. En stiekem zijn die typische middelbare-leeftijd-vrouwen die ook eens een dagje weg gaan eigenlijk best leuk en gezellig. Het was zo mooi om te zien hoe zij genoten van allerlei kleine dingen! En eigenlijk zijn al die dingen die ik ondertussen zo 'gewoon' vind en waar ik zo aan gewend ben, nog steeds ontzettend mooi. Dat besefte ik vandaag maar weer eens. Utrecht is mooi! Zelfs in de stromende regen.

2 Comments:

Blogger Elsjefieder said...

nouhou, zoiets had ik ook al geschreven :p
Ik was toch eerder! :p

8:40 p.m.  
Blogger di-jan said...

Ja, ik zag het ook toen ik net klaar was... Had het dus nog niet gelezen! Ach ja... gebeurt wel vaker ;)

8:47 p.m.  

Een reactie posten

<< Home