zondag, november 06, 2005

Lesje geleerd?

En nou hoop ik toch wel mijn lesje geleerd te hebben. Mijn schoenen-koop-lesje welteverstaan. Steeds is het hetzelfde liedje: ik zoek de hele stad af voor schoenen. Hele dagen ben ik ermee bezig, maar kan niks geschikts vinden. Ja of wel iets vinden, maar iets dat ze niet meer in mijn maat hebben (wie heeft er dan ook schoenmaat 38, de meest gangbare maat, die dus ook altijd als eerste weg is???). En dan, als ik het bijna opgegevan heb, krijg ik een geniale ingeving: ik ga maar eens bij dat leuke schoenenwinkeltje in Oirschot kijken, misschien hebben ze daar wél iets. En ja hoor, het eerste paar schoenen dat ik daar dan aan pas, neem ik mee naar huis. Dit is serieus al een stuk of vijf keer gebeurd. En iedere keer weer dacht ik bij mezelf: 'De volgende keer ga ik meteen hier kijken, in plaats van eerst de hele stad af te zoeken'. Maar nee, steeds maak ik weer dezelfde fout...
Zou ik het dan nu wel voorgoed afgeleerd hebben???