maandag, oktober 24, 2005

Mijn baas

Hij is best oké. Alleen, hij heeft één iets mindere eigenschap. Deze varieert van tegen je kont slaan tot opmerkingen over dat 'ze wel gegroeid zijn' of 'ze goed uitkomen in dat truitje'. Tsja... We leren er mee leven. We zijn eraan gewend en niemand kijkt er meer echt van op. Tot gisteren. Gisteren stond ik nietsvermoedend een kopje tomatensoep in te scheppen. Slaat die man ineens keihard tegen mijn kont aan. Ja, dan schrik je wel even, als je net geconcentreerd bezig bent. Dus, een onverwachte beweging met mijn hand, en jawel: alle hete tomatensoep over mijn hand. Au! Dat vond ik dus even niet zo grappig... 'Aaaaah, niet doen!!! Ik verbrand mijn hand!!!' Maar goed, na een beetje koud water ging het eigenlijk wel weer. Misschien was het ook wel meer de schrik.
Volgens mijn baas was dit gebeuren echter nog ergens goed voor: 'Ja, ach, heb je deze week ook weer iets te vertellen hè...' Alsof ik verder niks te vertellen heb. Echt wel hoor. Maar nu even niet.