dinsdag, oktober 11, 2005

TraKteren

Bij een vak dat ik nu volg, hebben we in de werkgroep met de docent de afspraak gemaakt dat je moet trakteren als je twee of meer spelfouten hebt in een verslag. Best een redelijke afspraak.
Nou kregen Maartje en ik het volgende mailtje:
Beste Maartje en Dianne,

Jullie hebben de eer te mogen tracteren, morgen op college.

Groeten van Leo Lentz

En dat is op zich niet zo'n ramp, dat we moeten trakteren. We begrijpen alleen niet zo goed waar hij die spelfouten gevonden heeft, want we hebben het verslag echt heel goed nagekeken. Maar goed, we zullen morgen dus maar lekker gaan trakteren. Maar die goede docent moet zich er wel van bewust zijn dat hij zelf ook wel eens mag trakteren. 'TraCteren' bestaat namelijk helemaal niet volgens de Van Dale. Dus, wij gaan morgen lekker traKteren. En hopenlijk gaat die goede meneer Lentz volgende week trakteren. Ja of tracteren, dat mag natuurlijk ook.

5 Comments:

Blogger SnoopS said...

Hee, hee, dat nieuws komt me erg bekend voor ;) Geloof dat ik 't aan je vertelde :P maargoed, ben benieuwd of ie nog gaat trakteren volgende week :)

6:13 p.m.  
Blogger di-jan said...

Ja ben ook benieuwd... Als hij niet trakteert, kan hij op zijn minst toch tracteren... ;). Nee, ik zie hem er wel voor aan, want hij schaamde zich er best wel voor volgensmij, toen we hem er mee confronteerden... En hij vatte het ook wel goed op geloof ik. Hij vond het niet heel vervelend ofzo...

7:22 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

ik ben zoooo blij dat ik dat vak niet volg, zou me veel te veel geld kosten
al is het natuurlijk wel heel gezellig!

12:37 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Hehe, nee karin valt mee:P Ik hoef nml niet te trakteren als ik een spelfout maak :) gewoon een kwestie van de goede afspraken maken;)

9:43 a.m.  
Blogger di-jan said...

Nou, wij konden min of meer 'kiezen': trakteren óf punten aftrek... Denk dat je het dan wel graag iets gezelliger wilt maken door te trakteren... ;)

6:11 p.m.  

Een reactie posten

<< Home