woensdag, oktober 26, 2005

Nog steeds een kind

Soms ben ik net een klein kind. Dan gedraag ik me precies zoals kleine kindjes dat kunnen. Dan word ik helemaal blij van een of ander onbenullig iets. Dan kan ik van zulke kleine dingen ook helemaal enthousiast worden, en krijg ik zin om spontaan te gaan springen of huppelen. Of ik kan helemaal geconcentreerd opgaan in iets onzinnigs, zoals bijvoorbeeld twee pepernoten met een vuilniszak-sluitclipje tegen elkaar binden (wat me gisteren toch wel een tijdje bezig heeft gehouden). En dan ben ik vervolgens ook helemaal blij als het gelukt is.
Soms heb ik ook spontaan zin om in de plassen te gaan springen als het regent, of om ook van die vrolijke regenlaarsjes te kopen. Of ik wil meteen een vrolijke sneeuwpop bouwen als het sneeuwt. In hele hoge bergen met bladeren springen. In de zandbak spelen.
En zo kan ik wel eindeloos doorgaan... Ik kan nog wel duizenden dingen noemen die kinderen doen, en waar ik soms ook zo'n zin in heb. Maar ja, ik ben geen klein kind meer, dus mensen zullen me raar aankijken als ik die dingen ga doen. En dat is jammer... Soms zou ik wel willen dat ik weer eventjes echt een jong, klein, onbezorgd en vrolijk springend en huppelend kindje was.

6 Comments:

Blogger Sandmannetje said...

niks mis mee hoor om een kind te zijn!

12:22 a.m.  
Blogger di-jan said...

Nee, zíjn niet nee... Maar doen alsof vinden de meeste mensen toch wel een beetje vreemd als je 20 bent... :S
Hoewel ik daar natuurlijk eigenlijk helemaal niks om geef en me stiekem soms toch gewoon als een klein kind gedraag! :P

9:50 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

euhh...wat was de term ook alweer
oh ja
sprankelende persoonlijkheid
;)

3:10 p.m.  
Blogger di-jan said...

Owja... ik heb gewoon een sprankelende persoonlijkheid! Niks kinderlijk... Hoewel... straks (ownee, toen straks...) betrapte ik mezelf er op dat ik vijf minuten lang met een big smile op mijn gezicht naar de Teletubbies zat te kijken. Vijf minuten! Dat is toch wel voorbij de grens van hoe lang je nodig hebt om te kijken wát er op die zender te zien is... ;)

3:17 p.m.  
Blogger Sandmannetje said...

doen alsof, of je zo gedragen is ook niet erg!
als je 't maar niet de hele dag doet...

10:08 a.m.  
Blogger di-jan said...

Ow, oke... ik zal proberen om me niet de hele dag als een kind te gedragen! Maar soms valt het echt niet mee... Zoooooveel leuke kinder-dingetjes op één dag altijd! :)

9:57 p.m.  

Een reactie posten

<< Home