zaterdag, november 19, 2005

Treinvrolijkheid!

Wat een vrolijkheid in de trein vandaag! Echt geweldig leuk! Normaal gesproken ga ik nooit zo heel super graag met de trein, maar nu was het zowaar echt leuk en lachen geblazen. Vooral de omroepberichten waren erg lachwekkend. Eentje klonk ongeveer zo: 'Halloooow, lieve dames en heren, jongens en meisjes. Een hele goedemorgen en welkom in onze trein. Wij naderen station Haarlem, het eindpunt van deze trein. Ik wil u dan ook allemaal verzoeken deze trein te verlaten. Vergeet ook niet uw spulletjes allemaal netjes mee te nemen, want ik heb maar 20 minuten de tijd en anders moet ik weer op en neer naar de gevonden voorwerpen lopen en daar heb ik gewoon niet zo'n zin in. Dus neem gewoon netjes alles mee. En dan wensen de conducteurs, de machinist, de koffieverkoper die in deze trein aanwezig is én ik u nog een hele prettige dag! Station Haarlem. Uitstappen, nu!!!' Leuk toch? Is weer eens wat anders dan het standaard-praatje. Een andere vrolijke conducteur (of hoe die persoon ook mag heten die die dingen omroept) begon gewoon ineens te zingen 'Ik ben vandaag zo vrolijk!' Ja, dat mag ik wel. Mensen die zoveel plezier in hun werk hebben en die vrolijkheid ook duidelijk laten merken!