zondag, december 18, 2005

Volwassenheid

Zo. Vandaag dan het eerste verjaardagsfeestje, in Oirschot voor de familie enzo. Leuk! En dinsdag is het dan echt zover: jawel, dan word ik 21. Eenentwintig. De leeftijd waarop je geacht wordt 'echt volwassen' te zijn. Aaaah... beangstigend idee. Alsof ik daar zin in heb. Pfff... dacht het niet! Ik wil best een jaartje ouder worden, dat maakt me niet uit. Maar niet volwassen. Mijn moeder vroeg het laatst nog: 'Word jij ooit volwassen denk je?' Mijn antwoord daarop: 'Neeee, dat is niet te hopen!' En daar sta ik nog steeds achter. Ik hoop nooit echt volwassen te worden. Dat is saai. Doe mij maar gewoon die blije, vrolijke kinderlijkheid. Volwassen zijn klinkt veel te serieus en saai. Kinderen zijn tenminste nog blij met hele kleine dingen, die kunnen de meest onzinnige dingen ontzettend waarderen. Springen en huppelen om niks. En dat is toch veel leuker? Gewoon stiekem nog een beetje kind zijn, ook al ben je al 'oud'. Nee, ik word niet volwassen. Voorlopig niet in ieder geval. Ik weiger het gewoon.

6 Comments:

Blogger Sandmannetje said...

uit ervaring zeg ik: 't valt allemaal wel mee hoor dat ouder worden. :P

1:02 p.m.  
Blogger di-jan said...

Maar jij bent dan ook weer zo'n geval van 'wel ouder, maar nog niet volwassen'... :P
En dat is iets anders! Want ouder wil ik ook wel worden. Alleen niet volwassen.

9:00 a.m.  
Blogger Sandmannetje said...

en bedankt! :P

dat bedoel ik: 't hoeft niet noodzakelijkerwijs samen te gaan, ouder worden én volwassen worden.

3:01 p.m.  
Blogger di-jan said...

Dat zei ik toch ook al???

5:30 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

NOG GEFELICITEEEEEEEERD!
Ik heb echt zo'n subzero kaart naar jou gestuurd, past perfect bij deze 'post'! haha
en verstuurd voor deze post
great minds think alike!

3:54 p.m.  
Blogger di-jan said...

Jaaaaa dankjewel!!! Ik kom zojuist terug van Mockamore, met zo'n gevoel van 'hoewel ik mijn verjaardag eigenlijk vandaag niet echt vier, is dit toch ook wel een ultieme verjaardag-vier-manier'... :D En toen kwam ik dus thuis, en jawel: jouw kaartje in de brievenbus!!! Dankjewel!!! En hij is inderdaad heeeeeeel sub zero!!! :D Ik werd er helemaal blij van! :D Nog meer leuks op mijn verjaardag! En inderdaad, hij is heeeel errug van toepassing... ;)
De wereld heeft echt meer mensen van 'onze soort' nodig ;)
Haha...

3:59 p.m.  

Een reactie posten

<< Home