zaterdag, januari 22, 2005

Wat is normaal???

Ja. De laatste tijd wordt het me steeds duidelijker: er bestaan gewoon geen normale mensen. Er zijn steeds meer momenten dat ik me dit bedenk. Wie is er nou normaal??? Volgensmij heb ik echt nog nooit een normaal mens ontmoet...
Oké dan kun je zeggen 'Wat is dan normaal?'. Daar ben ik het mee eens, ik zou ook niet weten wat nou eigenlijk normaal is. Normaal is een relatief begrip; wat voor de een heel normaal is, vind de ander hardstikke raar. En 'gek' of 'raar' is eveneens relatief.
Maar goed, normaal. Volgensmij is iedereen die ik ken niet normaal. Oké, je hebt ook wel verschillende gradaties in 'normaal' of 'raar'. Maar ja, steeds als ik denk dat ik iemand heb gevonden die wel 'normaal' is, denk ik later weer van 'nee...'. Sommige mensen zijn gewoon bij de eerste kennismaking al hardstikke raar en gek, die vind ik dan meteen al niet 'normaal'. Maar andere mensen hebben gewoon een of andere eigenschap die ik dan absoluut niet begrijp, waardoor ze naar mijn idee toch ook niet 'normaal' zijn.
Dus, conclusie: iedereen is raar of gek!
Ik wil hiermee trouwens niet beweren dat ik zelf wel 'normaal' ben hoor...;)

2 Comments:

Blogger Sandmannetje said...

heb je ook een waarde-oordeel over 'raar zijn'?
Ik vind normale mensen eigenlijk maar raar...

3:25 p.m.  
Blogger di-jan said...

Nou, 'raar' kan dus volgensmij heel breed opgevat worden. Ik bedoel, als ik zeg dat niemand echt normaal is, en dus iedereen raar, dan kan dat heel veel zijn...;)

4:13 p.m.  

Een reactie posten

<< Home