zondag, januari 09, 2005

Typisch

Typisch...Soms kom je gewoon in een paar dagen tijd steeds hetzelfde tegen. Het wordt dan gewoon eng. Zo ook de laatste dagen met het woord 'typisch'. Het duikt ineens overal op. En dat is op zich niet zo erg, maar het woord betekent op zichzelf nog niet eens iets. Een hele tijd geleden had ik het daar met iemand over, we vonden allebei dat 'typisch' niets was, en hadden het er over dat we ons er aan ergerden als mensen dat woord zomaar te pas en te onpas gebruikten. Het moet zijn 'dat is typisch iets voor...om te doen' ofzo, of 'dat is typerend voor...'. Maar goed, we waren het er dus over eens dat 'typisch' niets was. En ik heb me toen ook voorgenomen om het woord alleen nog maar op de juiste manier te gebruiken. Maar de laatste dagen...het woord is overal. Echt frustrerend. Ik blijf maar zeggen tegen mensen 'Typisch is niks...'. En het ergste is, dat ik het woord nu zelf ook al verkeerd ga gebruiken, en zeg 'Hmm...das wel typisch'. Aaargh...irritant! Maar goed, ik denk dat sommige dingen bij nader inzien nou eenmaal gewoon alleen 'typisch' zijn...

4 Comments:

Blogger Elsjefieder said...

Typisch...

3:24 p.m.  
Blogger Sandmannetje said...

dat wilde ik ook net zeggen elsje!

maar denk je niet dat 'typisch' elliptisch wordt gebruikt omdat iedereen toch wel weet wat er typisch is?

Dus...

10:21 p.m.  
Blogger Elsjefieder said...

Hmm, dat is een verklaring die nog helemaal zo gek niet is!

1:12 p.m.  
Blogger di-jan said...

Jaaa...hij is wel aannemelijk ja! Daar is over nagedacht!

1:40 p.m.  

Een reactie posten

<< Home