dinsdag, april 25, 2006

Zonnebrillen

Jawel, het is weer mooi weer en zo ongeveer heel Nederland loopt er weer mee rond: de zonnebril. Maakt verder niet uit hoor. Maar ik doe er niet aan mee. Eigenlijk al mijn hele leven niet. Als klein kindje heb ik wel eens een zonnebril opgehad, maar ook niet voor mijn lol eigenlijk. En de laatste jaren doe ik er sowieso niet aan. Ik zie er het nut niet zo van in. Ik geloof best dat het beter is voor je ogen enzo, maar ik heb gewoon nog nooit zo'n moment gehad waarop ik dacht 'goh, nou zou ik graag een zonnebril op willen zetten'. Nee. Ik knijp een keer met mijn ogen en het is goed. Ik heb nooit zo'n last van de zon, ik hou juist van de zon. Ik vind het ook zo jammer; met een zonnebril heb je misschien wel meer een zonnig en zomers gevoel, maar je ziet de wereld toch minder zonnig en iets donkerder. En daar hou ik niet van. Voor mij zelf dus geen zonnebril. Andere mensen moeten het zelf weten hoor. Alleen ik vind het ook niet heel erg fijn als andere mensen een zonnebril op hebben. Dan heb ik het idee dat ik ze niet aan kan kijken. En, nog erger, als ze me dan bijvoorbeeld tegemoet lopen met hun zonnebril op, heb ik het idee dat ze mij niet zien en ze me dus omver gaan lopen of zo. Vooral bij die hele donkere en grote zonnebrillen. Het is volslagen onzin, ik weet het. Maar goed, toch heb ik dat idee dan. Conclusie: weg met de zonnebril!

4 Comments:

Blogger Sandmannetje said...

ik kan niet zonder zonnebril! maar dat heeft dan weer een medische oorzaak.
Misschien moet je een keer een goeie zonnebril proberen, eentje die niet alles meteen heel donker maakt, geen kinderbrilletje :P

2:40 p.m.  
Blogger di-jan said...

Oké, je hebt dan misschien wel zonnebrillen die iets lichter zijn. Maar ik vind toch dat je met een zonnebril alles sowieso iets donkerder ziet! En dat is niet zo leuk als wanneer je gewoon de zon kunt zien!

4:48 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

ja maar die van mij had een dubbele functie ;)

5:36 p.m.  
Blogger di-jan said...

Ja oké, dat is dan nog een voordeel van een zonnebril: je kunt er heel goed je wallen mee verbergen... ;)

8:02 p.m.  

Een reactie posten

<< Home