donderdag, april 06, 2006

Wijn proeven

Zo. Vanavond een wijnproeverij gehad. En ik moet zeggen, er gaat werkelijk waar een wereld voor me open. Serieus. Ik zeg niet dat ik nog nooit wijn heb gedronken. Integendeel, in mijn leven heb ik alles bij elkaar al vele flessen genuttigd. Maar ik ben er achter gekomen dat ik die wijn nog nooit echt geproefd heb. Mijn wijn-drink-ervaring bestond eerder gewoon uit het vullen van het glas en dat naar binnen gieten. Simpel gezegd. Zonder verder echt op te letten waar het naar smaakte ofzo. Kwestie van drinken. Klaar. Echter, deze wijnproeverij heeft me iets geleerd. Het heeft me geleerd dat wijn écht heel lekker kan zijn. En hoewel ik eigenlijk alle wijnen die ik geproefd heb lekker vond, merkte ik toch wel verschil tussen de verschillende soorten. Maar ook de minder mooie ('lekkere wijn' zeggen mag niet meer...) en goedkopere wijnen vond ik nu veel lekkerder dan eerst. Terwijl het eigenlijk zo simpel is om even écht te proeven hoe een wijn smaakt. Lekker dus. Ik zal eens meer wijn gaan drinken de komende tijd...