donderdag, maart 23, 2006

Blaadjes

Wat een mooie dag! Heerlijk! Het zonnetje schijnt, ik lach en spring en huppel en ben blij. Woei! En hoewel ik eigenlijk al een paar maanden een lentegevoel heb, heb ik vandaag écht het idee dat het ook echt lente wordt. En dat is mooi.
Maar ik wil graag even jullie aandacht voor iets. In de lente komen er namelijk altijd blaadjes aan de bomen. Jawel, het is echt waar. En ik probeer dat proces al een paar jaar van dichtbij mee te maken. Al een paar jaar probeer ik om dat eerste blaadje dat aan een boom komt te spotten. Het proces te zien, in plaats van het eindresultaat, wat dus een dichtbegroeide boom is. Echt waar, let er maar eens op. Ineens zie je heel veel blaadjes aan de bomen. Zonder dat je ze hebt zien komen. En dit jaar wil ik dat dus écht anders doen. Dit jaar wil ik het proces meemaken, vanaf het allereerste blaadje. Dus of iedereen het even wil melden als hij/zij een blaadje aan de bomen ziet. Dan kan ik het proces echt bewust gaan volgen. En zie ik langzaam mooie dichtbegroeide bomen ontstaan. Dat lijkt me wel wat.

4 Comments:

Blogger Sandmannetje said...

misschie is t wat om elke dag een foto te maken van dezelfde boom? kan je het proces later nog ns rustig vanuit je stoel volgen!

1:44 p.m.  
Blogger di-jan said...

Ja zou kunnen ja... Maar om nou echt elke dag een foto van een en dezelfde boom te maken? Nee dank je. Gaat me toch net iets te ver eigenlijk... ;) Bovendien heb ik geen fototoestel, dus... ja op mijn telefoon maar das nie handig. Dus, dat wordt hem niet. ;)

6:07 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

haha, nog makkelijker: zet je webcam op een boom en laat hem elke 6 uur een foto van de boom maken. (kan je er nog een mooie ffwd film van maken ook ;))

9:08 p.m.  
Blogger di-jan said...

Helaas... ook een webcam ontbreekt in mijn assortiment ;)

9:32 p.m.  

Een reactie posten

<< Home