zaterdag, maart 04, 2006

Stracciatella

Ik heb weer eens een rare vraag. Wie weet er wat stracciatella tot stracciatella maakt? Wat is hét kenmerk van stracciatella? Is dat het feit dat een soort van yoghurt/ijsachtig iets gemengd is met chocoladeschilfers? Oftewel kun je het zelf ook creëren? Of is stracciatella alleen iets wat je zo kunt kopen zeg maar, en waarvan het een raadsel is wat het onderscheidt van je eigen gemaakte stracciatella? Ik heb het al aan verschillende mensen gevraagd, maar niemand weet hier echt een antwoord op. Nou kan ik natuurlijk ook gaan googlen, maar daar heb ik even geen zin in... Dus, lieve lezers: wie weet er wat stracciatella tot stracciatella maakt? Wat is nou dé enige echte definitie van stracciatella?

P.s. Ja, dit vraag ik me serieus af en ik wil het ook écht weten. Dus niet komen met flauwe antwoorden als 'waar maak je je druk om'.

2 Comments:

Blogger SnoopS said...

Waar maak je je druk om? :P

En tuurlijk kun je zelf straciatella maken. Volgens mij is het gewoon de combi iets wits + chocola. IJs, yoghurt, een witte trui met chocoladevlekken, het maakt allemaal niet uit ;)

4:02 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Kan ook met iets anders! bij bakker bart hebben ze straciatella-yammies > broodjes met chocolade. Dus eht zijn gewoon de chocoladeschilfers die iets straciatella maken! ijs met chocolade en mint is toch ook straciatella-mint ijs?

11:46 a.m.  

Een reactie posten

<< Home