dinsdag, maart 28, 2006

Zonnetje in huis!

Eigenlijk heb ik er een ontzettende hekel aan als mensen hun humeur laten bepalen door iets onbenulligs als het weer. Als mensen ontzettend chagrijnig worden als het regent, en heel vrolijk worden als de zon schijnt. Ik probeer dat bij mezelf dan ook altijd te voorkomen, en juist expres heel vrolijk te worden als het slecht weer is. En nee, ik ga heus niet chagrijnig worden als de zon schijnt. Maar ik probeer wel altijd om het weer geen invloed te laten hebben op mijn humeur. Gewoon, omdat ik het weer eigenlijk te onbelangrijk vind om je humeur door te laten verpesten.
Ik moet alleen toegeven dat ik merk dat het erg moeilijk is om niet nóg vrolijker en blijer te worden als het zonnetje schijnt. En dat het erg moeilijk is om een ochtendhumeur te hebben als je 's ochtends lekker wakker wordt van de zon. Ik bedoel, je bent nou eenmaal nóg sneller het zonnetje in huis als het zonnetje ook buiten schijnt! Dat is gewoon een feit. De kracht van het weer is gewoon te sterk voor ons denk ik...