zaterdag, april 22, 2006

Vakantiegevoel

De afgelopen week had ik vakantie. Nou ja, zo heet het officieel niet. Onderwijsvrij. Maar ja, dat klinkt zo suf, dus ik had gewoon vakantie. Prima. Nu wil het toeval zo dat deze weken altijd erg vol gepland worden. Alles wordt altijd opgeschoven naar de vrije week, 'omdat je dan toch zoveel tijd hebt'. Dus, erg veel leuke dingen gedaan. Lekker koffie gedronken, gewinkeld en gewoon gezelligheid. Maar stiekem had ik de hele week nog niet echt het gevoel dat ik vakantie had. Gewoon omdat mijn hele week ongeveer vol gepland zat. Dan heb je niet echt tijd om te beseffen dat je vrij bent. En dat is jammer. Want het vakantiegevoel is vaak nog fijner dan de vakantie zelf.
Maar wat een verrassing. Gisterenmiddag wilde ik nietsvermoedend de keuken in lopen om even een paar boterhammetjes te smeren en een kopje thee te gaan drinken. Zie ik ineens drie huisgenoten lekker met een biertje buiten op de galerij zitten. In het zonnetje! Mijn reactie: 'Hee, is het lekker weer ofzo???' De lezer die mij een beetje kent begrijpt waarschijnlijk wel dat ik toen snel mijn ge-googel (nee, niet gegoochel...) heb afgemaakt en verder al mijn goede en nuttige plannen voor de rest van de dag heb laten varen... Oftewel: de hele middag en een deel van de avond heerlijk gezellig op de galerij gezeten met mijn huisgenoten en een lekker biertje erbij. Puur genieten. Wat heb je het dan toch goed! En hoewel de zon op een gegeven moment niet meer scheen en we het stiekem ijskoud hadden en we ons allerdikste vest aan gingen trekken, was het heerlijk. De barbecue kwam tevoorschijn, en later de rosé ook nog. En ja hoor, eindelijk kwam gisteren dan ook het échte vakantiegevoel naar boven! :)

3 Comments:

Anonymous Anoniem said...

mmm toch maak je gelijk weer een 'bier' foutje...

12:19 a.m.  
Blogger di-jan said...

Ow shit... in het begin maakte ik steeds een 'pils'-foutje, en nu heb ik het eindelijk afgeleerd, moet ik weer terug naar mijn oude gewoonte... Poe hee, lastig hoor! ;)

11:23 a.m.  
Blogger Sandmannetje said...

ik wil vakantie!

2:41 p.m.  

Een reactie posten

<< Home