zaterdag, september 17, 2005

'Mooie dag!'

Gisteren kocht ik op het station voordat ik met de trein ging een overheerlijk pistoletje met brie. Dat is natuurlijk al genieten op zich. Maar toen viel me iets leuks op. De verkoopster gaf me mijn wisselgeld en mijn broodje, en zei toen 'Mooie dag!' En dat vond ik zo mooi! Serieus. Meestal zeggen mensen dan iets van 'Nog een fijne dag!' Maar nee, ze zei 'Mooie dag!' Ik kreeg meteen zo'n ooooh-gevoel. Zo'n gevoel van, dit is meer dan alleen 'een fijne dag'. Ik weet niet, misschien ligt het aan mij, maar 'mooie dag' klinkt nóg beter dan alleen een 'fijne dag'. Het klinkt meer zo van 'geniet met volle teugen van deze mooie dag!' Terwijl 'fijne dag' zo standaard klinkt, zo niet-gemeend. Nee, 'mooie dag' is leuker. Die klinkt ook alsof je het écht meent.

1 Comments:

Anonymous Anoniem said...

dan wens ik je hierbij, op het moment dat je dit leest nog een mooie dag toe!

6:40 a.m.  

Een reactie posten

<< Home