donderdag, juli 07, 2005

Vakantieschoonmaak

'Een opgeruimd huis, is een opgeruimde geest'. Bekende uitspraak. En ik vond hem altijd maar onzin. Ik bedoel, ik had nooit het gevoel dat als mijn kamer schoon en netjes was, ik dan meer 'rust' had. Vond het maar een rare uitspraak. Maar... hij lijkt nu zowaar van toepassing. Hoewel ik al bijna een week vakantie heb, had ik de hele week nog niet echt een vakantiegevoel. Maar sinds ongeveer een kwartiertje heb ik dan toch wel echt een vakantiegevoel. Zo'n gevoel van 'ja, nu heb ik echt lekker vrij!'. Hoe dat dan ineens komt? Juist, je voelt hem al aankomen: ik heb zojuist mijn kamer helemaal opgeruimd en gepoetst. Dat moest eigenlijk al de hele week, maar ik had er niet eerder tijd voor. En nu heb ik hem dan eindelijk opgeruimd en gepoetst. En dat is fijn. Want: een opgeruimd huis, is een opgeruimde geest.

3 Comments:

Blogger Sandmannetje said...

ik heb laatst ook mn kamer opgeruimd! maar waarom is het altijd 2 dagen later weer een bende??

2:20 p.m.  
Blogger Sandmannetje said...

oh en: goed bezig!

2:20 p.m.  
Blogger di-jan said...

Omdat je dan waarschijnlijk niet goed opgeruimd hebt??? :P
Ik heb er geen last van in ieder geval, hij is nog steeds netjes en opgeruimd!

2:27 p.m.  

Een reactie posten

<< Home