zondag, juni 26, 2005

Verstandig

Hoewel ik er oud en wijs genoeg voor zou moeten zijn, heb ik soms nogal moeite met verstandig zijn. Dan kan ik over bepaalde dingen even net niet verstandig nadenken, en laat ik bijvoorbeeld alleen mijn gevoel spreken. Dan denk ik soms nog heel even bij mezelf 'hmm...eigenlijk niet verstandig, maarja...' En dat is dan achteraf soms vervelend voor mezelf. Dan vraag ik me achteraf altijd af waarom ik niet eens een keertje verstandig kan zíjn, in plaats van alleen verstandig kan nadenken. Waarom ik dan niet daadwerkelijk iets doe met mijn verstandige gedachten. Maar in zo'n situaties is het dan wel fijn als je soms andere mensen hebt, die keuzes maken die voor jou ook verstandig zijn. Die keuzes maken, die voor jou min of meer verstandig uitpakken. En waarover je dan denkt 'Ja, dit is eigenlijk maar beter zo...'