zaterdag, juli 09, 2005

Calimerocomplex

Calimero. Ja, dat lieve kleine zwarte kuikentje met dat ei op zijn kop. Laatst had ik een discussie met iemand over hoe zijn vriendinnetje heette. Mijn vader zei altijd dat ze 'Brasilia' heette. Dus dat beweerde ik dan ook stellig. Maar nee, men beweerde dat ze 'Priscilia' heette. Omdat ik er het mijne van wilde weten, besloot ik het even te Googelen. En: ze heet dus 'Priscilla'. Allebei niet helemaal goed. Jammer, had mijn vader het altijd fout gezegd.
Maar goed, daar ging het me nu eigenlijk even niet om, hoewel ik deze wetenswaardigheid toch even wilde delen. Tijdens mijn zoektocht naar de naam van het vriendinnetje van Calimero, ontdekte ik iets anders. Ik kende bijvoorbeeld wel het 'Oedipuscomplex'. Maar dat er zoiets was als een 'Calimerocomplex', dat wist ik niet... Ja, serieus. Dat bestaat. Het staat op Wikipedia. Een Calimerocomplex. Dat is als je het gevoel hebt dat je door je kleine omvang ten opzichte van iets of iemand anders niet serieus genomen wordt. Geweldig toch? Een Calimerocomplex.

6 Comments:

Anonymous Anoniem said...

inmiddels leidt anastacia door die bericht aan het calimerocomplex.... gewoon wel over dat stomme eendje praten en het hele concert (/zelfs het etentje en cors feestje) negeren. pff, je lijkt de telegraaf wel, en de parool en algemeen dagblad. gewoon het concert negeren.
maaruh, ik was dus wel ietjes dichterbij: Brazilia HAHAHAHA, das een land (+a).

6:09 p.m.  
Blogger di-jan said...

Nou sorry hoor Karin, dat ik niets over Anastacia, het leuke etentje en Cor zijn feestje heb getypt...
Ik kan toch niet over álle leuke dingen een heel verslag gaan geven??? Als ik over dingen niets typ, wil dat niet zeggen dat het niet leuk was hoor. Soms komt het er gewoon niet van.
Maar bij deze dan, speciaal voor Karin: ANASTACIA WAS SUPER LEUK, EN HET ETENTJE BIJ AMIGO'S WAS OOK ERG GEZELLIG EN LEKKER, EN WE HEBBEN ERG GELACHEN OM COR'S FEESTJE!!!!!
Nou blij? :P

10:24 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

nu komt het zo geforceerd over.... donderdagochtend=mockamore?

12:11 p.m.  
Blogger di-jan said...

Hmm...leuk idee, maar donderdag ben ik niet in Utrecht...:( Morgenmiddag wel...;) (nou ja, tot half 4 ongeveer)...

10:53 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

mijn moeder is morgen jarig dus kan ik niet....cor en ik bevinden zich donderdag om 12 uur bij mockamore (so make time!).. of gewoon een ander keer...iig iets plannen voordat ik vertrek (DUHHH). zo zie je maar weer, alle onderwerpen zijn weer terug te leiden naar mockamore. all roads lead to ro...oh nee...mockamore

10:58 p.m.  
Blogger di-jan said...

Hmm...jammer. Maar idd alles leidt naar Mockamore...als je wilt ;). Gefeliciteerd met je moeder!

11:36 a.m.  

Een reactie posten

<< Home