woensdag, mei 25, 2005

Goedgelovig

Waarom ben ik toch zo goedgelovig??? Ik geloof bijna alles, je kunt me echt ontzettend veel wijsmaken. En hoewel het nu zelfs iets minder is dan een paar jaar geleden, geloof ik nog steeds meer dan je de gemiddelde mens wijs kunt maken. Zelfs bij de gekste dingen die ongeveer iedereen onmogelijk acht, krijg ik het voor elkaar om een of andere snuggere reactie te geven waaruit men afleidt dat ik het geloof. Soms is het gewoon ook een kwestie van net niet snel genoeg nadenken.
En op zich is het niet zo heel erg, ik kan er best mee leven dat ik nou eenmaal zo ben. Maar ik word er zo vaak aan herinnerd, ik word zo vaak met mijn neus op de feiten gedrukt. 'Reageer dan ook niet!'. 'Jezus zeg, dat geloof je toch niet! Dat is echt niet waar hoor!'. Ow, oke dan.
Ik weet niet hoe het komt dat ik zoveel geloof en dat je me zoveel wijs kunt maken. Iemand zei ooit dat dat kwam omdat ik gewoon te goed van vertrouwen en een beetje naïef ben, en dat ik altijd het beste in mensen zag. Dat ik het me gewoon niet voor zou kunnnen stellen dat iemand iets zou zeggen wat gewoon niet waar is. En dat is misschien ook wel zo. Misschien wil ik gewoon niet zien dat mensen soms dingen zeggen die niet waar zijn.

4 Comments:

Anonymous Anoniem said...

wist je bijvoorbeeld dat de London Brigde vroeger rood was maar nu blauw omdat het bleek dat dit financieel voordeliger was!!!
HAHAHAHAHA

7:55 p.m.  
Blogger di-jan said...

Nouhouhou....en ik dacht nog zo 'laat ik maar geen voorbeelden noemen, dat is te erg...' En bedankt Karin...:(

9:06 p.m.  
Blogger Sandmannetje said...

nog een voorbeeldje dan?

Die borreltafel in het Academiegebouw had dus wel poten, en werd niet door omstanders op zn plek gehouden!

11:54 a.m.  
Blogger di-jan said...

Jaahaa...maar dat was dus zo'n typisch geval van 'ik denk even niet meteen na voordat ik ergens op reageer'...dat geloofde ik echt niet hoor ;)

12:21 p.m.  

Een reactie posten

<< Home