dinsdag, mei 10, 2005

Zingende BBQ

Gisteren een barbecue gehad. Erg gezellig. Wijn erbij, en vlees en stokbrood en ook koude schotel. Jawel, ook die ja. En er waren skottelsletten. Kortom; het was geslaagd.
Maar nu even iets anders. Volgens twee niet nader te noemen personen, spreken mensen uit Brabant 'barbecue' heel raar uit, en anders dan mensen uit de rest van Nederland. Jawel, men lacht me er smakelijk om uit. 'Baaarbecueue'. Wij Brabanders schijnen het zingend uit te spreken. Ik hoor echt geen verschil hoor, alleen de 'r' is anders. Maar goed, die niet nader te noemen personen horen wel degelijk verschil, in de vorm van 'een soort uitrekking, of een zingende uitspraak'. Dus... Zal wel aan mij liggen dan. Maar dan weet je dat. Brabanders barbecuen zingend. Gezellig toch?

5 Comments:

Anonymous Anoniem said...

het was voornamelijk ELLLLLLLLS die het zo uitspraak

BaRRRR be QUEEEE
hoofdletters is toonhoogte zeg maar. en hele duidelijke articulatie en als drie aparte woorden zeg maar. Haha, het klinkt idd zingend.

nouja, het is wel raar dat je het in nederlands zonder Q spelt. overigens staat de afkorting bbq niet in de vandale, dus is het volgens mij geen officieel nederlandse afkorting. dus...

12:15 p.m.  
Blogger Elsjefieder said...

Ik dacht dat we het hier nu wel genoeg over hadden gehad...Volgende keer zeg ik het toch gewoon weer hetzelfde hoor! :p

2:34 p.m.  
Blogger di-jan said...

Ja ELLLLS! Pas maar op! Volgende keer zeg ik het weer...:P

7:44 p.m.  
Blogger Sandmannetje said...

ik bbq ook wel eens zingend geloof ik... maar ja wat wil je ook met al die brabanders hier... :)

2:37 p.m.  
Blogger di-jan said...

Haha! Ik heb gisteren onder nog een aantal Brabanders eens een onderzoekje gedaan naar het uitspreken van het woord 'barbecue', maar helaas slaagde maar één van de velen met glans voor de test! Een collega sprak het écht zingend uit...Nog erger dan Els deed...

11:11 a.m.  

Een reactie posten

<< Home