maandag, april 18, 2005

Vroeger

Soms zou ik nog wel eventjes terug willen naar vroeger. Eventjes weer dat kleine en lieve (Ja dat was ik! Mijn moeder zei het gisteren nog!) meisje zijn van toen. Een lekker onbezorgd leventje leiden. Lekker buiten spelen, touwtje springen, knikkeren, stoepkrijten, skippyballen. Liedjes zingen op de schommel samen met de vriendinnetjes die twee huizen verder woonden. Samen met de 'boer' de beestjes in het hertenkamp in de straat voeren. Denkbeeldige thee drinken uit miniscule kleine plastic kopjes. Lekker in je pyjama voor de tv 'chippies' eten uit je eigen bakje. Lief met mama mee boodschappen doen en daarbij braaf de kar vasthouden, om mama maar niet kwijt te raken. Overal waar je met mama boodschappen gaat doen een snoepje, plakje kaas of plakje worst (mét berengezichtje!) krijgen. Gewoon midden op de markt gaan liggen als je geen zin meer hebt om te lopen (ja dat deed ik!) en weigeren op te staan. Lekker knutselen, knippen en plakken met zo'n potje lijm met een kwastje erbij, waarbij het niemand wat uitmaakt wat je nou eigenlijk aan het maken bent. Als je geen zin hebt om een vraag te beantwoorden heel lief en onschuldig en verlegen kijken. Gewoon spontaan beginnen te springen of huppelen als je daar zin in hebt.
Ja, dat zou ik nog wel eens willen! Oké, ik geef toe: dat kan ik allemaal best doen. Maar de meeste mensen kijken je nogal raar aan als je als twintigjarige zulk soort dingen doet...

14 Comments:

Anonymous Anoniem said...

haha, ja ik denk dat vooral het midden op de markt gaan liggen stukje er best apart uit ziet als twintiger:P

Maarreh, huppelen kan nog best hoor. Doe ik ook wel 's ;)

6:09 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

haha, ja ik denk dat vooral het midden op de markt gaan liggen stukje er best apart uit ziet als twintiger:P

Maarreh, huppelen kan nog best hoor. Doe ik ook wel 's ;)

6:09 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

hey.. waarom zeurt hij als hij het wel verstuurd heeft:P

6:09 p.m.  
Blogger di-jan said...

Ja...over dat 'midden op de markt gaan liggen stukje'...Geloof dat ik dat wel ooit heb gedaan toen ik 'nog' 19 was...Maar dat was midden in de nacht én na redelijk veel alcohol...En daar reageerde men ook raar op ;)

7:55 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

haha, toch?:P

Heb het ook wel meegemaakt, op werkweek. We waren gedropt en hadden al een stuk gelopen. En we waren een dropje (met dorpscafe) tegengekomen :P

Dus toen we er bijna waren, maar erg moe, en een vriend een bordje nederland zag dat hij moest hebben (niet gelukt uiteindelijk) zijn we maar midden op het kruispunt gaan liggen. Maar daar was niemand, dus we werden niet vreemd aangekeken ;)

9:57 p.m.  
Blogger Sandmannetje said...

oh hou op, wat een nostalgie!

9:11 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

haha, ja mooi toch?

We kunnen wel leuk in de toekomst kijken, maar dan zien we niets ;)

en tja..Het heden is even niet heel leuk, dus gaan we terug :)

9:39 p.m.  
Blogger di-jan said...

Nostalgie is toch mooi???
Vandaag bedacht ik nog een mooi nostalgisch iets: als klein kindje met je laarsjes lekker in de plassen stampen. En dan je pantoffeltjes mee naar school mogen nemen, zodat je lekker warme voetjes hebt op school! Oooh...:)

10:35 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

vroeger hoefde we geen 5000 woorden over filosofie te tikken
*zucht*

12:09 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Jaaaaa :)
Dat was coool! (tot een van je vriendjes zo ging stampen dat jij helemaal nat was ;) )

12:52 p.m.  
Blogger di-jan said...

Vroeger hoefden we inderdaad geen 5000 woorden over filosofie te tikken...:(
Nee, vroeger werden we 5000 woorden voorgelezen door papa en mama, over de olifant die zijn slurf wou ruilen. Of over Bobbel die in een bakfiets woonde en rijk wilde worden...

Tjsa...Vroeger...toen Cif en Andy nog niet getrouwd waren, en toen Cif zelfs nog Jif was... Toen de spijkers nog van hout waren...Toen de Backstreet Boys nog niet bestonden...
Dat waren nog eens tijden!!! ;)

12:55 p.m.  
Blogger Elsjefieder said...

OOOHH jaa: het verhaal van Bobbel die in een bakfiets woonde en rijk wilde worden! Geweldig!

Tja...en vroeger, toen de Desert Champs ook nog niet bestonden ;)

3:07 p.m.  
Blogger di-jan said...

Owja...hoe kon ik die vergeten??? ;)
Maar voordat die bestonden, was vroeger. En ik had het meer over vroeger-vroeger...écht lang geleden dus ;)
*shit, ik word oud...*

3:36 p.m.  
Blogger SnoopS said...

Vroeger... toen het nog 'vet' 'koel' (of welk woord toen hip was) was om als kind naar Kinderen voor Kinderen te luisteren...

4:26 p.m.  

Een reactie posten

<< Home