dinsdag, maart 01, 2005

Memories

Ik kwam zojuist toevallig een enveloppe tegen met daarin foto's. Foto's die ik speciaal apart heb gehouden om nog een keer in te plakken of in te lijsten en op te hangen. Maar daar ga ik me nu even niet mee bezig houden (foto's inplakken staat denk ik bij iedereen op nummer 1 in het lijstje 'moet ik nog een keertje doen').
Leuk zijn ze. Die foto's. Of eigenlijk zeg ik dat verkeerd. De foto's zelf zijn meestal eigenlijk helemaal niet zo leuk. De meeste foto's niet althans. De meeste foto's maak je eigenlijk niet om mooie foto's te maken (hoewel ik dat eigenlijk ook heel leuk vind), maar voor de herinnering. Om ze later terug te kijken en herinneringen op te halen. Om als het ware het moment nog een keertje te beleven. En dat is leuk! Foto's van 'vroeger'. Foto's van mij als klein kindje spelend met de buurkindjes op het grasveldje in de straat. Foto's van mij als klein kindje samen met mijn zusje in pretparken, of speeltuinen. Foto's van mij en vriendinnetjes die samen gek doen en verkleedpartijtjes houden. Foto's van mijn zus en ik hand in hand op vakantie. Foto's van een reisje naar Texel ('oh ja, daar liepen we tot onze enkels in de modder...'). Foto's van een skireis met school mét leuke skileraar. Foto's van een reisje naar Rome waarop we allemaal heel hard lachen omdat we een gesprek hadden over Italianen die hun gezicht in zouden smeren met olijfolie. Foto's van het eindgala van de middelbare school, waarvan we het einde allemaal een beetje kwijt waren maar waarvan het begin (aankomst met limousine!) zo mooi was. Foto's van een afscheidsfeestje voor een vriendin die terugging naar Australië. Foto's van examenfeestjes waarbij leuke verhalen naar boven komen. Foto's van vakanties naar Spanje, en naar Rhodos.
Leuk is dat! Toevallig foto's tegenkomen en herinneringen ophalen aan allemaal leuke dingen die je in je relatief korte leventje toch maar mooi allemaal meegemaakt hebt. En zulke mooie herinneringen moet je koesteren...

4 Comments:

Blogger Elsjefieder said...

Haha, vooral die van die Italianen met olijfolie is leuk! Daar dacht ik laatst ook nog aan! En wat dacht je van de foto's van Parijs, waar de Eiffeltoren kwijt was???

8:07 p.m.  
Blogger di-jan said...

Hmm...die was zeer zeker ook leuk ja! Maar die foto's zaten er niet tussen...

9:19 p.m.  
Blogger Sandmannetje said...

Ik heb dat ook! Ik ben een paar weken terug begonnen met foto's in te plakken van de afgelopen zomervakantie. Hiervoor heb ik wel de foto's van 3, 4 en 5 jaar geleden op zij gelegd.

Trouwens die foto's zijn veel leuker om niet in te plakken, maar om mee te nemen in de trein, naar Duitsland of zo! Dan kan iedereen ze zien! ;)

12:51 p.m.  
Blogger di-jan said...

Haha! Is zeker leuk ja...:S

1:24 p.m.  

Een reactie posten

<< Home