dinsdag, februari 15, 2005

Ik heb weer een nieuw woordje geleerd...

Of eigenlijk een uitdrukking in dit geval. Raar is dat. Soms kom je in een paar dagen tijd ineens iets heel vaak tegen, dat je voorheen nog niet kende. Alsof dat iets je dan aan je wil opdringen. Het lijkt ermee te roepen 'leer mij, leer mij! Je kende me nog niet, maar daar zal ik eens heel snel verandering in brengen!' Zoiets...
Zo had ik dat een hele tijd terug met dat bekende plein in Utrecht, de Neude. Nu wist ik toen eigenlijk al wel dat het DE Neude was, en niet HET Neude. Maar ik zei altijd voor het gemak HET Neude. Toen kwam ik ineens een paar dagen achter elkaar overal 'DE Neude' tegen. Alsof iedereen wist dat ik dat altijd fout zei en mij wilde leren hoe het echt moest...
En nu had ik gisteren en vandaag weer zoiets. Ik heb dus een nieuwe uitdrukking geleerd. Ik had er nog nooit van gehoord. 'Als iemand die zichzelf aan zijn eigen haren uit het moeras omhoog kan trekken'. Gisteren tijdens een college hoorde ik die uitdrukking voor het eerst, en hij werd tijdens datzelfde college nog een keer herhaald. En vandaag, tijdens een heel ander college voor een heel ander vak...juist! Die goede man gebruikte die uitdrukking ook al! Terwijl ik er tot gisteren nog nooit van gehoord had. Vreemd! Alsof alles en iedereen vindt dat ik die uitdrukking moet leren...

3 Comments:

Blogger Elsjefieder said...

Hmm, ik heb die uitdrukking echt nog nooit gehoord, ook niet bij die colleges waar ik toch ook echt fysiek aanwezig was...Misschien worden bepaalde uitdrukkingen wel alleen maar ik bepaalde gebieden in nederland gebruikt, net als met: 'Dat slaat als een tang op een varken'. Die schijnt Brabants te zijn...

4:01 p.m.  
Blogger di-jan said...

Neeeeee...dat dacht alleen een bepaald persoon. Maar die heeft er geen verstand van ;) En er zijn meer mensen die niet uit Brabant komen en die die uitdrukking kennen! Dus...
En voortaan wel een beetje beter opletten dan hè?! :P

5:01 p.m.  
Blogger Elsjefieder said...

Jaja...

2:48 p.m.  

Een reactie posten

<< Home