zaterdag, januari 29, 2005

Biologische wekker

Waarom lijkt het in hemelsnaam alsof mijn lichaam simpelweg niet in staat is om ooit eens een keertje uit te slapen??? Altijd als ik denk: 'Nou, morgen maar eens lekker lang uitslapen', dan ben ik om half negen klaarwakker. Ik kan me niet meer herinneren wanneer ik eens een keertje echt uitgeslapen heb. Altijd word ik vroeg wakker. Verschrikkelijk. Zelfs als ik heeeeel laat in bed lig, om vijf uur ofzo, word ik gewoon uiterlijk om half tien wakker. Dan ben ik doodmoe en wil ik slapen, maarja mijn ogen gaan gewoon niet meer dicht en mijn lichaam wil gewoon niet meer slapen. Vreselijk irritant, want je bent dan de hele dag zo gaar als een weet ik veel wat eigenlijk. Andere mensen schijnen als ze veel drinken altijd erg goed en lang uit te kunnen slapen; ik niet. Vroeg naar bed gaan 'omdat je dan toch vroeg wakker wordt' is ook al geen optie, want ik kan zo vroeg gewoon niet slapen.
Nou zul je denken: 'Dat is toch fijn, als je, zelfs als je laat te bed ligt, altijd vroeg wakker kunt zijn'. Niet dus. Juist als ik van een wekker wakker moet worden, zou ik wél verder kunnen slapen...Frustrerend! Maar goed, misschien heb ik wel een of andere biologische wekker die bedenkt dat dit het beste is voor mij ofzo...