zondag, februari 20, 2005

'Mijn benen joekeren'

Help!!! Ik word oud!!! Ik lijd aan dezelfde kwaal als mijn moeder en mijn oma. En die is schijnbaar niet gezond als je zo jong bent...'Joekerende benen'. Zo wordt deze kwaal bij ons in de familie genoemd (nee, ik weet niet wie dat bedacht heeft en waar dat woord vandaan komt...). Mijn oma, moeder en zus hebben er ook last van. Niet stil kunnen zitten. Nou ja, even wel natuurlijk. Maar een hele avond stilzitten is onmogelijk. Mijn benen kunnen dat gewoon niet. Na een paar uur, of soms al na een uur, móet ik gewoon mijn benen bewegen. Het is als een soort reflex; mijn benen schieten dan gewoon weg. Verschrikkelijk irritant. Een avondje bioscoop is echt een uitdaging soms. En de meeste mensen begrijpen het ook niet als je het vertelt. Maar het is echt zo, ik kan er niks aan doen. Mijn benen moeten dan gewoon bewegen, anders word ik helemaal gek. De laatste tijd kan ik er zelfs soms niet van slapen, dan moet ik gewoon 's nachts een paar rondjes lopen omdat ik niet stil kan liggen. Het schijnt een oude-vrouwen-kwaal te zijn. Maar waarom heb ik er dan ook last van??? Volgens mijn moeder kan de oorzaak calcium-tekort zijn. Dus misschien moet ik dan maar eens beginnen met hééééél veel melk drinken...

3 Comments:

Blogger SnoopS said...

Of gewoon vaker lekkere yoghurt als toetje eten ;)

1:36 p.m.  
Blogger di-jan said...

Jaaaa met honing en walnoten!!! :)
Maar ik eet ook al heel vaak Danoontjes...;)

1:42 p.m.  
Blogger Elsjefieder said...

Gewoon nog meer pannenkoeken eten: ook soort van melkprodukten! En slagroom! En ijs! Hmmm, wordt het toch nog leuk!
Misschien moet ik dat zelf ook maar s doen, ik lijd ook aan die kwaal :s

11:01 p.m.  

Een reactie posten

<< Home