dinsdag, januari 29, 2008

Scriptie, o.d.z. 'snoozen kan je leren'

Jawel, zo is het echt. Naast het feit dat mijn cafeïneverbruik dramatisch is gestegen sinds ik met mijn scriptie bezig ben, aangezien ik doorgaans vrijwel de hele dag thuis ben met mijn koffiepads en Senseo binnen handbereik (zoek trouwens eens de nieuwe carnavalskraker 'Bets hedde gij nog koffiepads' op, hilarisch! Oké, omdat jullie toch niet gaan zoeken hier een link.), sta ik gemiddeld ook pas zo'n drie keer snoozen later op dan eigenlijk mijn bedoeling was. En dat terwijl ik altijd zo'n fervent aanhanger was van de uitspraak 'Je moet nooit snoozen, gewoon meteen je bed uit springen als je wekker gaat, das het beste'. Bats, boem, weg met mijn goede gewoonte, ik heb het snoozen volledig onder de knie gekregen. En dat alleen door zoiets als een scriptie. Het is echt niet zo dat ik het verschrikkelijk vind om aan mijn scriptie te werken. Helemaal niet. Het onderwerp is best leuk, mijn onderzoek wordt ook best leuk en het vooruitzicht dat ik 'bijna' klaar ben met mijn studie is ook best prettig. Maar toch, jezelf ertoe zetten is soms best lastig. Geen deadlines, geen tussentijdse toetsmomentjes of iets dergelijks, gewoon puur voor jezelf werken. Sorry hoor, maar dat vraagt gewoon om een keer of drie snoozen. En daarom, dé geniale (al zeg ik het zelf) omschrijving voor mij als scriptie-schrijvende student: Scriptie, o.d.z. 'snoozen kan je leren'.

5 Comments:

Blogger Elsjefieder said...

True, true...Hier nog een slachtoffer ;)

3:44 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Ik ken het syndroom ook, ik heb er ook last van.

4:50 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Misschien moeten we een anonieme snoozers praatgroep oprichten om over deze serieuze problemen te praten. Of een wat rigoreuzere oplossing: gewoon je wekker wat eerder zetten ;)

9:43 p.m.  
Blogger di-jan said...

Haha ja daar dacht ik ook al aan... Maarja, als ik mijn wekker echt heel vroeg zet snooze ik niet eens meer maar neem ik hele rigoreuze maatregelen: mijn wekker een uur later zetten... werkt ook niet echt dus ;)

10:43 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Hmm, ben ik dan werkelijk de enige met veel zelf-discipline ;)

uhm, waar staat o.d.z voor? (A) ik merk het, ik schrijf alleen maar engels afkortingen op.

ennem, ik moest wel even lachen om je 'ok niemand doet bhet dus hier is de link'. nu moet ik alleen nog klikken... dat is ook al een extra vereiste, zucht

8:52 p.m.  

Een reactie posten

<< Home