vrijdag, januari 18, 2008

Scriptie-motivatie

Jawel, het is zover: ik ben met mijn scriptie bezig. Afgelopen maandag begon de pret. En vantevoren heb ik mezelf als doel gesteld om voor mei klaar te zijn; eind april ga ik lekker tien dagen naar Rome & Toscane, wat voor mij dé motivatie was om te proberen daarvoor helemaal klaar te zijn. Sinds afgelopen woensdagavond heb ik er echter nog een extra motivatie bij. Ik zag toen een hele goede en grappige cabaretier, Johan Goossens genaamd (jawel, humor is achternaam-bepaald ;) ), gaat hem zien! Nou had hij een heel leuk stuk over toen hij met zijn scriptie bezig was (waarschijnlijk is hij er nu nog mee bezig...). Hele leuke grappen in de trant van 'op dag 1 kocht ik een pen, op dag 2 kocht ik een schrift, op dag 3 heb ik mijn cd's op alfabetische volgorde gezet, op dag 4 heb ik mijn bureau en mijn kamer opgeruimd, op dag 5 de keuken en de wc gepoetst, en op dag 40 had ik een hele mooie voorpagina, een lettertype geselecteerd en mooie plaatjes geselecteerd; ik moest alleen nog een onderwerp verzinnen'. Dat niveau zeg maar. En hoewel het natuurlijk erg grappig is, en eigenlijk stiekem best wel herkenbaar en stereotiep, besefte ik me dat zoiets echt te kansloos voor woorden is. Dus, voila, mijn motivatie: laat mijn scriptie-proces niet op die manier verlopen! En ja, tot nu toe gaat het goed: ik heb op dag 1 zowel een afspraak met mijn begeleider gehad, en zowel een pen als een schrift (met harde kaft, zodat hij lekker lang mee kan) gekocht, op dag 2 heb ik heel veel gelezen, oké, op dag 3 heb ik niet zoveel gedaan wegens een feestje de avond ervoor, op dag 4 heb ik een globaal onderzoek bedacht en op dag 5 (vandaag, vrijdag dus!) had ik om negen uur een afspraak met mijn begeleider, wat dan wel niet mijn eigen vrijwillige keuze was, maar toch. En ik kreeg heeeeeeel veel literatuur mee, en die ga ik nu lezen. U ziet: ik ben al redelijk goed bezig, en ga deze goede koers zeker proberen vol te houden!