donderdag, januari 03, 2008

2008

Allereerst wil ik mijn lezers een heel gelukkig nieuwjaar wensen! Het allerbeste, dat het maar een mooi jaar mag worden!
En dat is het tot nu toe al, voor mij tenminste. Een jaar dat weliswaar nog maar tweeëneenhalve dag oud is, maar waarin ik nu al heb gemerkt hoe belangrijk en goed het is om iets voor anderen over te hebben, en wat een mooi gevoel dat kan opleveren. De afgelopen paar dagen hebben verschillende mensen al een blijk van waardering gegeven, een simpel dankwoord voor iets. Dingen die ik enkel en alleen voor hun gedaan had, zonder enig persoonlijk belang of plezier. Dingen die ik gedaan heb omdat ik wist dat andere mensen dat op prijs zouden stellen of dat fijn vinden, terwijl ik het zelf eigenlijk helemaal niet wilde. En hoewel je in eerste instantie denkt dat je er zelf niks aan hebt, is de waardering die je ervoor terugkrijgt zoveel waard. Iets voor een ander over hebben, en dat die ander dan laat merken dat hij/zij dat ontzettend waardeert, is een ontzettend mooi iets wat een heel blij en positief gevoel oplevert. Echt waar, ik word er nog blijer van als ik zelf iemand heb blij gemaakt en hij/zij dat laat merken dan wanneer iemand zoiets voor mij doet. En hoewel ik niet aan goede voornemens doe met nieuwjaar (je moet je voornemens niet uitstellen tot een nieuw jaar, gewoon meteen beginnen!) heb ik me maar weer eens voorgenomen deze goede koers voort te zetten en meer voor anderen over te hebben en te doen, anderen blij te maken! Het leven is zoveel mooier als niet iedereen alleen maar met zichzelf bezig is!