maandag, oktober 29, 2007

Totally relaxed

Ik ben van nature al geen stress-persoon, en maak me vrijwel nooit ergens druk om, maar toch zijn er bijna altijd wel van die dingen waar je je dan stiekem ergens in de verte of onbewust een beetje druk om maakt of waar je op zijn minst veel over nadenkt. De laatste weken echter ben ik echt totaal ontspannen, helemaal relaxed. Geen idee waar het vandaan komt, maar werkelijk waar het voelt heerlijk. Het is niet eens zo dat ik niks te doen heb ofzo, of dat ik niks hoef. Ik moet gewoon stage lopen en mijn onderzoek doen, en daar staan al zo'n veertig uur per week voor. En dan in het weekend meestal ook nog werken (oké, nu toevallig dan al twee weekenden niet...) en daarnaast natuurlijk ook nog van alles te doen, dus je kan niet zeggen dat ik niks te doen heb. Maar toch, ik doe gewoon de dingen die ik moet doen op het moment dat daarvoor gepland is, en denk er op andere momenten ook totaal niet over na. Maak me nergens druk om, hooguit denk ik na over dingen die andere mensen om mij heen aangaan, en niet mijzelf. En als ik vrij ben en even niets hoef, is mijn hoofd ook helemaal leeg en denk ik werkelijk nergens over na en heb ik ook niet het gevoel dat ik verder nog iets moet doen. Heerlijk is het, zo ontspannen ben ik nog nooit geweest, en dat terwijl ik normaal al relatief ontspannen ben! En ik weet serieus niet waar het vandaan komt, maar wat ik wel weet is dat het niet terug daarheen hoeft te gaan ;).