woensdag, oktober 31, 2007

Merkwaardig Metro Moment

Vandaag zat ik in de metro. Het was tien over vijf, dus wel redelijk spits en redelijk druk. Hoor ik ineens een vreemd, soort van blazend geluid. Dus wat doet de gemiddelde nieuwsgierige Nederlander dan? Juist, die kijkt in de richting waar het geluid vandaan komt. Dus dat doe ik ook. Ik zie een vrij net uitziende man van rond de dertig, in een net pak, die op een bankje zit. Da's nog heel normaal. Tot ik zie wat hij aan het doen is. Hij laat een vrouwelijke opblaaspop leeg! Hij zit uit alle macht een opblaaspop in te duwen om alle lucht er zo snel mogelijk uit te laten! En geloof me, dat ziet er nog gekker uit dan het klinkt hoor! Oké, ik begrijp dat je het wellicht een beetje genant vindt om met een opgeblazen opblaaspop in de metro te zitten. Maar ik denk toch dat je dat nog beter kan doen dan die pop leeg gaan laten en daardoor zo'n geluid voortbrengen waarmee je zeker weten de aandacht van iedereen op jezelf (én je opblaaspop, niet geheel onbelangrijk) vestigt...