zaterdag, januari 26, 2008

Breezersletjes

Gisteravond gingen we drankjes drinken in de kroeg. C en E zouden eerst bij mij thuis komen, om alvast gezellig een wijntje te drinken alvorens we ons naar de stad zouden begeven. Nu was C zo dapper om onderweg een Super de Boer binnen te lopen en met enkel drie breezers in de rij voor de kassa te gaan staan; vergt wel wat doorzettingsvermogen. Bij het openen van de deur stond C dan ook met één breezer in haar hand voor mijn neus, en zei de volgende woorden: 'C biedt zich aan in ruil voor een breezer aan Dianne' (als deze zin je niets zegt, word lid van hyves!). Hilariteit alom.
Enfin, de breezers werden natuurlijk gulzig opgedronken. Omdat we er nog iets leuks mee wilden doen, besloten we ze vergezeld van een briefje in de kastjes van een paar van mijn huisgenoten te zetten. Deze briefjes waren heel kort, en bij huisgenoot X stond er iets op in de trant van dat we deze breezer aan wilden bieden als dank voor het feit dat ik altijd leuke kindersurprise-verrassingen in mijn keukenkastje vind, die daar natuurlijk door (onder andere) huisgenoot X worden neergezet. Als reactie vond ik vanochtend het breezerflesje in mijn kastje, met daarin een briefje met de volgende tekst:

"Lieve D & C,
Groots is mijn vreugde dat in deze verhardende samenleving waarin verbroedering en tolerantie op een laag pitje staan, waar egoïsme en zelfredzaamheid de toon van het gesprek bepalen, het toch blijkbaar niet vanzelfsprekend is om de ander te vergeten. Ik ben dan ook verrukt dat jullie de tijd en moeite hebben genomen om aan mij te denken, zoals ik ook elke keer aan jullie denk bij het openen van mijn kastje (en wanneer ik het woord 'vagina' niet op T9 kan vinden).
Liefs X"

(Dat laatste stukje tussen haakjes slaat op een eerder hilarisch voorval, waarbij we om de een of andere reden gingen kijken welke woorden T9 wel en niet kende, en waarbij C ineens uitriep 'hij kent vagina niet eens!' Dit even ter toelichting, dat jullie geen rare dingen gaan denken ofzo).

Huisgenoot C kreeg ook een breezer met een briefje, en op dit briefje stond iets over zijn altijd durende streven naar naamsbekendheid en het voorkomen van de rode Klippan (de voorliefde voor de rode Klippan deel ik overigens met mijn lieftallige huisgenoot, en voor degenen die het concept Klippan niet kennen: het is een bank van de Ikea, en wij zijn allebei trotse bezitters van een rode variant). Ook van hem ontving ik een leuke reactie in mijn keukenkastje:

"Beste dragers van twee X-chromosomen,
Het doet mij deugd dat de rollen tegenwoordig omgedraaid zijn en de man tegenwoordig de breezer aangeboden krijgt. De verandering in dit fenomeen getuigd van een positieve tendens in het kader van de emancipatie. Het feit dat deze alcoholische versnapering van zijn inhoud is ontdaan doet niets af aan deze deugdelijke ontwikkeling. Voor het promotiewerk betreffende de rode Klippan stel ik voor dat jullie gezamelijk de straat op gaan. Jullie bellen bij iedereen aan om de leer van de Klippan te brengen, net als Jehavo's.
Gegroet,
C"

Zoals jullie zien is er dus niks mis met het aanbieden van breezers in ruil voor iets. Mensen waarderen het enorm om een breezer aangeboden te krijgen, dus ik pleit dan ook voor een bredere voortzetting van dit fenomeen. De wereld is mooier wanneer we elkaar breezers aanbieden, echt waar!