woensdag, juli 20, 2005

Frustraties...

Aaargh! Het is écht ernstig! Mensen hadden me al gewaarschuwd, en ik wist het eigenlijk na de vorige keer ook al: dit wordt een ramp! Ik twijfelde ook nog even of ik er wel aan zou beginnen, maar de nieuwsgierigheid won het van mijn verstand. En het is irritant en frustrerend! Aargh!
Waar dit dan over gaat? Over lezen. Afgelopen zaterdag typte ik al dat ik meer ging lezen, en jawel: dat is gelukt. Ik heb de Da Vinci Code gekocht. Ja, dat boek dat ongeveer iedereen al gelezen heeft behalve ik. En ik ben meteen begonnen met lezen. En niet meer gestopt. Totdat ik echt weg moest om te gaan werken. Ben een paar keer bijna vergeten te eten, en bijna te laat op mijn werk gekomen, heb zelfs zaterdagavond even een seconde gedacht om niet mee uit te gaan omdat ik dan kon gaan lezen. Serieus, dat boek laat je niet los als je eenmaal begint. Heb dus ook echt ieder vrij moment besteed aan lezen, en had het binnen drie dagen uit. En dat was zó'n opluchting! Oké, het is een heel mooi en goed en cool en interessant en gaaf boek. Maar toch... steeds dat gevoel dat je wel verder móet lezen... Toen ik het uit had, gaf dat zo'n rustig gevoel. Zo'n gevoel van 'aaah...eindelijk weer rust!'
Maar ja, toen was vandaag (wel na enige twijfels) het Bernini Mysterie aan de beurt... Juist: precies dezelfde toestand. Dit boek gaat me de komende dagen, tussen het werken en andere verplichtingen door, weer in zijn greep houden. En ik ga helemaal gefrustreerd raken als ik een dag niet kan lezen. Zucht... Waarom bedenk ik dan ook dat ik meer wil gaan lezen???

4 Comments:

Anonymous Anoniem said...

en voor al die mensen die het lezen maar niks vinden is er NU in de bioscoop
Charlie and the Chocolate Factory... die overigens aan het einde een daverende applaus kreeg van het publiek (is mij nog nooit overkomen)

10:41 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Ik ben erg benieuwd nar de Da Vinci Code, ik heb gisteren Angels and Demons (De originele Engelse titel van de Bernini Mysterie) gelezen. Ik kon gewoon ook echt niet stoppen met lezen. Ik begin morgen aan de Da Vinci Code, dus dan gaat mijn nieuwe leesverslaving weer gewoon verder.

10:48 a.m.  
Blogger di-jan said...

Cool! Echt super veel mensen die ik ken zijn nu één van die twee boeken aan het lezen! En niemand die kan stoppen met lezen...
En ik wil ook nog naar Charlie and the Chocolate Factory!!! Lijkt me echt leuk! :)

4:30 p.m.  
Blogger Elsjefieder said...

Jaaa! Ik begin morgen ook aan de Da Vinci Code! Ik ben steeds bezig met andere dingen en dan zie ik dat boek liggen en dan móet ik ook gewoon beginnen!

5:22 p.m.  

Een reactie posten

<< Home