dinsdag, juni 24, 2008

Geachte Calvé,

Graag wil ik u bij deze ten eerste mededelen dat ik ontzettend heb genoten van uw nieuwe 'Mediterraanse dressing' met olijfolie en oregano. Uw recepttip met spinazie, peer, walnoten en deze dressing was werkelijk heerlijk. Echter, graag wil ik u bij deze ook attenderen op een in mijn ogen onoverkomelijke fout. Het bijvoeglijk naamwoord voor landen rond de Middellandse Zee is namelijk niet 'Mediterraans', maar 'Mediterraan'. Dit betekent dat u een niet bestaand woord hebt gebruikt bij de naamgeving van uw nieuwe dressing. De correcte benaming zou namelijk niet 'Mediterraanse dressing' zijn, maar 'Mediterrane dressing'. Ik zou u dan ook adviseren deze gigantische fout recht te zetten, aangezien het aannemelijk is dat dit voorval uw uitstekende naam aan zou kunnen tasten. Hopelijk neemt u mij het niet kwalijk dat ik de vrijheid neem om u aan te spreken op uw fout. Het is natuurlijk aan u of u iets met mijn kritiek doet.

Met vriendelijke groet,
Dianne Gosens
Zojuist afgestudeerd Communicatiewetenschapper én taalpurist

1 Comments:

Blogger Laura said...

Het ging je vast alleen om het feit dat je dat onder je naam kon zetten hè! ;) :P Maarre, ik zou het ook zo genoemd kunnen hebben! :)

10:55 a.m.  

Een reactie posten

<< Home