dinsdag, mei 01, 2007

Toch weer iets over mijn fiets

Het lijkt wel of ik er niet over uitgepraat raak: dat goeie ouwe fietsje van me. Vandaag weer een opmerkelijke ontdekking gedaan. Zondag en gisteren had ik mijn lieftallige fietsje al op de grond zien liggen. Ik dacht toen bij mezelf 'die ga ik nu niet oprapen, dat doe ik wel als ik hem nodig heb'. Iets met je tijd zo efficiƫnt mogelijk indelen ofzo... ;). Anyway, wat schetste mijn verbazing? Ik wilde vanmiddag mijn fietsje op gaan rapen om er even mee naar de supermarkt te fietsen. Maar wat bleek? Het oprapen was helemaal niet nodig! Iemand was gewoon zo lief geweest om mijn fiets recht te zetten! En het is echt al de derde keer binnen iets meer dan een maand dat dit voorkomt. Ik zeg het je, iemand ziet iets bijzonders in mijn oude vertrouwde bruine Gazelle-rammelbak die toch echt bijna dood is. Misschien iemand die besloot om die goede fiets in zijn laatste levensperiode een waardiger leven dan een leven op straat te gunnen?